אחרי חשיפת 'קול חי': תלונה למח"ש נגד מעצר הבחור המוגבל

בנצי לייזרוביץ No Comments on אחרי חשיפת 'קול חי': תלונה למח"ש נגד מעצר הבחור המוגבל

היום הוגשה למחלקה לחקירות שוטרים תלונה נגד השוטרים שעצרו באלימות מתבגר עם מוגבלויות לפני כחודש. עו"ד מנשה יאדו: "משטרת ישראל גרמה נזק רב לחסר ישע"

משרדי המחלקה לחקירות שוטרים צילום: Renkin Fenton/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עמותת 'עלי שיח' הגישה היום (שני), באמצעות עורך הדין מנשה יאדו, הגישה תלונה רשמית למחלקה לחקירות שוטרים נגד שוטרים שעצרו באלימות קשה מתבגר עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים המתגורר בדירה של 'עלי שיח'. כזכור, הסיפור נחשף במהדורת הבוקר של 'קול חי'.

על פי כתב התלונה, הרקע למעצרו של המתבגר ביום שישי לפני כחודש, היה תלונה של צעיר שנוכחותו של המתבגר בסביבתו לא הייתה לרוחו. הוא הזעיק את המשטרה וטען כי המתבגר תקף אותו באלימות. השוטרים שהגיעו למקום ביקשו לעצור את המתבגר. הוא ביקש מהם לשוחח בטלפון עם האחראים עליו בדירה. בשל המוגבלות שלו והתחושה שהוא מותקף, הוא כינה את השוטרים בשיחה בכינוי גנאי.

לפי מכתב התלונה "השוטרים" שהיו מודעים לכך שמדובר באדם עם מוגבלות, היכו אותו בתגובה באלימות קשה. חרף הנהלים שיש להפנות במקרים כאלה את העצור לטיפול רפואי, בחרו השוטרים להביא את המתבגר לתחנת המשטרה ולעצור אותו. לאחר הגיעו לתחנה הגיעו למקום מתנדבי 'איחוד הצלה' שהסבירו לשוטרים שמדובר במתבגר עם מוגבלות. אולם דבר לא שינה את התנהלות השוטרים. גם לאחר שמדריך של 'עלי שיח' הגיע לתחנה היחס של השוטרים היה אטום והם סירבו לשתף פעולה ולהעביר את המידע לאיזה בית חולים הועבר המתבגר. המתבגר שהה בבית החולים בשבת ללא ליווי של איש צוות או בן משפחה. במהלך השבת השוטרים העבירו אותו מבית החולים בחזרה לתחנת המשטרה. גם לאחר שכבר היה ברור למשטרה שמדובר בחסר ישע עדיין דרשה המשטרה להאריך את מעצרו. בית המשפט לא נעתר לבקשת המשטרה והורה על שחרורו".

עו"ד מנשה יאדו: "בשורה התחתונה גרמה משטרת ישראל נזק עצום לאדם חסר ישע. מעצר אימפולסיבי ביום שישי בצהרים, ומאז ואילך חוסר נכונות לחשב מסלול מחדש במשך כל השבת ועד למוצ"ש ועד למעשה שבאה החלטת ביהמ"ש ושמה לדברים סוף. במהלך הדברים הפרה המשטרה נהלים רבים שנקבעו על מנת למנוע התדרדרות שכזו או למתן את חריפותה ואת הפגיעה באזרח, לרבות נוהל טיפול באדם עם מוגבלויות ונהלים לגבי עצור חולה. תקיפה, השפלה וביזוי באדם חסר ישע".

יו"ר 'עלי שיח' הרב חיים פרקל: "צבר המקרים החוזר על עצמו של מעצרי שווא תוך שימוש לכאורה באלימות, במעצרים של נערים ומתבגרים עם צרכים מיוחדים ובעלי מוגבלויות, מחייב את המשטרה ואת העומדים בראשה לפעול להטמעת נהלים בקרב השוטרים להתנהגות נכונה במקרים של התקלות באנשים אלו. מדובר באנשים חסרי ישע, נעדרי כוונה לפגוע ויש לפעול מולם בחמלה ובשיתוף פעולה עם גורמי המקצוע. לצערי במקרה של הדייר שלנו, נעשו שגיאות רבות שפגעו בו".



0 תגובות